To naturalne, że jako właściciel sklepu internetowego chcesz maksymalizować zyski ze sprzedaży. W sieci jest jednak duża konkurencja i niełatwo przebić się ze swoją ofertą. W branży e-commerce wygrywają więc jedynie ci, którzy opanowali do perfekcji sztukę reklamy i analizę skuteczności podejmowanych działań. Szukasz sprawdzonych sposobów, jak wypromować sklep internetowy? W naszym artykule znajdziesz kilka podpowiedzi, co zrobić, by przyciągnąć potencjalnych klientów i jakimi kanałami reklamy warto się zainteresować. Gotowy? Zaczynamy!

Jak przygotować sklep internetowy do działań promocyjnych?

Podstawą sukcesu w e-commerce jest umiejętność strategicznego planowania, przewidywania i oceny sytuacji rynkowej oraz potrzeb klienta. Aby móc z powodzeniem reklamować sklep internetowy oraz swoje produkty lub usługi, musisz najpierw starannie przygotować się do komunikacji z odbiorcą. Stwórz spójny przekaz reklamowy. Dokonaj wnikliwej analizy oczekiwań i problemów Twojej grupy docelowej. Oszacuj budżet, jaki chcesz przeznaczyć na to, by wypromować sklep internetowy.

Poznaj narzędzie niezbędne do promocji sklepu

Na etapie przygotowań promocji sklepu internetowego warto wiedzieć, jak funkcjonują różne kanały dotarcia do klientów, takie jak: wyszukiwarki, płatne reklamy Google Ads, media społecznościowe czy nawet portale ogłoszeniowe płatne i bezpłatne. Czy lepiej celować w reklamy produktowe, czy może bardziej opłacalne są kampanie zbiorcze? Na te i wiele innych pytań najlepiej odpowiedzieć już na etapie opracowywania planu działań marketingowych e-sklepu.

Jak rozwinąć sklep internetowy?

Promowanie sklepu internetowego nie jest trudne, lecz wymaga podstawowej wiedzy z zakresu marketingu internetowego. Pamiętaj o tym, że w e-biznesie wcale nie chodzi o to, by wydawać krocie na płatne kampanie reklamowe. Można z powodzeniem rozwijać własny sklep internetowy bez wielotysięcznych nakładów ani rozbudowanych działów marketingu. Jak to zrobić? W tym celu musisz stale testować nowe rozwiązania i na bieżąco sprawdzać ich skuteczność. Poniżej kilka propozycji początkowych działań!

  1. Profile w social mediach

Załóż fanpage na Facebooku lub Instagramie i sprawdź, czy korzystanie z Menedżera Reklam Facebooka przynosi pozytywne rezultaty w postaci konwersji i wzrostu sprzedaży. Oczywiście w social mediach można też się promować bez reklam.

  1. Artykuły sponsorowane

Jeśli działasz bardziej lokalnie, wypróbuj artykuł sponsorowany na portalach tematycznych lub regionalnych.

  1. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Zadbaj o pozycjonowanie swojej strony poprzez dobór merytorycznego contentu i skorzystaj z reklam płatnych Google, dzięki czemu Twoja kampania produktowa nabierze rozmachu.

promowanie sklepu internetowego

Ile kosztuje reklama sklepu internetowego?

Czy można odpowiedzieć jednym zdaniem na pytanie, postawione wyżej? Oczywiście, że nie! Promocja sklepu internetowego to złożony proces, na który składa się wiele różnych działań, dopasowywanych do specyfiki prowadzonego biznesu. Budżet promocyjny, który dla jednych wydaje się kosmiczny i nierealny, innych wcale nie dziwi, na przykład: możesz zapłacić 300-500 zł za miesięczną kampanię reklamową sklepu internetowego w social mediach. Im większe będą zasięg i częstotliwość wyświetlania Twoich postów, tym wyższe okażą się wydatki, związane z reklamą.

Wynajęcie agencji, która kompleksowo przeprowadzi audyt SEO Twojej strony, stworzy i poprowadzi kampanie w Google Ads i social mediach, zoptymalizuje Twój sklep pod kątem wyszukiwarek, może kosztować od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie lub w rozliczeniu za całość działań. Dla porównania, reklamy i artykuły sponsorowane na portalach ogłoszeniowych lub tematycznych kosztują znacznie mniej, od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Który kanał dystrybucji treści wybrać i ile będzie kosztowało wypromowanie sklepu internetowego – to już pozostaje indywidualną kwestią każdego przedsiębiorcy.

Obecność w mediach społecznościowych jest bardzo ważna w e-biznesie

Czy w obecnych czasach można prowadzić działania marketingowe, pomijając social media? Sklepy internetowe, które nie próbują komunikować się z konsumentami za pośrednictwem Facebooka, Instagrama, Twittera czy LinkedIn, tracą wielu potencjalnych klientów.

Warto pamiętać o tym, że social media mogą posłużyć do:

  • poszukiwań nowych adresatów oferty,
  • nawiązywania i podtrzymywania długofalowych relacji z klientem,
  • wymiany informacji, poznawania potrzeb grup docelowych,
  • prezentacji konkretnego produktu lub usługi,
  • analizy aktualnych trendów itd.

Influencer marketing: skuteczna reklama sklepu internetowego

Wraz z rozwojem social mediów powstało wiele różnych pomysłów na reklamę sklepu internetowego. Alternatywą dla nachalnych reklam banerowych i postów jest reklama, prowadzona przez wpływowe i znane w sieci osoby (influencerów). Influencer rekomenduje produkt lub usługę, a w zamian otrzymuje określone wynagrodzenie w formie pieniężnej lub wymiany barterowej.

Pozycjonowanie sklepu internetowego i kampanie Google Ads

W e-commerce promocja w sieci reklamowej Google jest filarem i podstawą działań marketingowych, podejmowanych w Internecie. Za pomocą różnych formatów reklam i systemu Google Ads e-sklepy mogą pozyskać nowych klientów. To również sprawdzony sposób, jak skutecznie i szybko wypromować sklep internetowy. Reklama Google Ads jest narzędziem, umożliwiającym:

  • sprawne pozycjonowanie,
  • walkę z konkurencją (za pośrednictwem płatnych reklam, które można w każdej chwili zmodyfikować),
  • celowanie przekazu reklamowego do grona konkretnych odbiorców,
  • monitorowanie jakości podejmowanych działań (kontrola ilości kliknięć, wejść na stronę itd.),
  • testowanie różnych rozwiązań i optymalizację reklam.

Na uwagę zasługuje też fakt, że płatne reklamy w Google Ads pozwalają firmom zaistnieć w świadomości odbiorcy i poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Jest to zatem świetny sposób na budowanie wizerunku własnej marki.

promowanie sklepu internetowego

Content marketing sklepu internetowego: jakie ma znaczenie?

Nowoczesny marketing internetowy oznacza w dużej mierze poszukiwanie dobrego, wartościowego contentu jako sposobu na efektywną promocję sklepu. Słowo content opisuje wszelkie treści tekstowe i wizualne, które mają sprawić, by potencjalny klient zainteresował się ofertą. To również treści video, poradniki i vlogi, zawierające elementy promocyjne i lokowania produktów lub usług.

Efektywne pozycjonowanie sklepów w sieci opiera się obecnie w dużej mierze na słowie pisanym. Jedną z form reklamy tekstowej może być na przykład: post w social mediach, blog tematyczny, a także opis produktu lub kategorii na stronie internetowej. Nie ulega wątpliwości, że sukces w e-commerce i pozycjonowanie sklepów internetowych warunkują: dobry content marketing oraz umiejętnie dobrane słowa kluczowe. Za pomocą reklamy tekstowej (lub graficznej) można kreować rozpoznawalny brand i rozbudzać zainteresowanie klientów!

Analityka działań promocyjnych pomaga rozwijać potencjał sprzedażowy

Marketing w sklepie internetowym nie opiera się wyłącznie na pozycjonowaniu w Google Ads, kampanii w social mediach i na reklamach tekstowych. O efektywnej promocji w sieci można mówić wówczas, gdy właściciele e-biznesów koncentrują się również na analizie skuteczności różnych przedsięwzięć. Każdy, kto chce zarabiać w e-handlu, powinien nieustannie szukać sposobów na odzyskiwanie porzuconych koszyków i dopasowywanie funkcjonalności strony do potrzeb klienta.

Analityka w e-commerce pozwala ocenić, czy dane działanie ma sens i co należy zrobić, by poprawić wskaźnik konwersji. Marketerzy korzystają z różnych narzędzi analitycznych, takich jak: Google Analytics czy Facebook Analytics. Dzięki nim można sprawdzić, kim jest odbiorca przekazu reklamowego, jakie podstrony cieszą się największym zainteresowaniem oraz co warto poprawić, aby wypełnić koszyki w sklepie internetowym.

Narzędzia analityczne w e-commerce służą również do monitorowania aktywności konkurencji. W ostatnich latach znaczną popularnością wśród właścicieli e-sklepów i marketingowców, zajmujących się budowaniem marek w sieci, cieszą się takie narzędzia jak: Senuto, Google Search Console czy Brand24. Stanowią one bazę aktualnej wiedzy na temat najnowszych, branżowych trendów, potrzeb potencjalnego klienta oraz sposobów generowania organicznego ruchu na stronie.

Podsumowanie – jak wypromować sklep internetowy

Jak widzisz, aktualnie internet i wszelkie narzędzia, które się tam pojawiają, pozwalają na skuteczną promocje każdego biznesu e-commerce. Należy przede wszystkim stworzyć odpowiedni plan marketingowy, zdecydować, jakie miejsce wybierasz na promocję – reklamy w Google Ads, content na stronie firmowej, promocja w social mediach – a może wszystko naraz. Pracę tę możesz wykonywać samodzielnie albo zlecić agencji. Z pewnością, gdy postawisz na dobry marketing, Twój e-sklep szybko osiągnie sukces.