W czasach, gdy coraz więcej osób postanawia przenieść swoje działania w sferę sieci, sklep internetowy to jeden z najlepiej prosperujących pomysłów na biznes. Musisz jednak zdać sobie sprawę, iż nie jesteś jednym przedsiębiorcą, który wpadł na to rozwiązanie – w e-commerce konkurencja jest ogromna, a z roku na rok zauważalna staje się tendencja do wzrostu zainteresowania tą formą działalności. Dlatego też niezbędna jest odpowiednia promocja biznesu. Na czym to polega i jak skutecznie wypromować sklep internetowy? Sprawdź razem z nami!

Skuteczna reklama sklepu internetowego, czyli sprawdzone sposoby na promowanie biznesu w sieci

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na założenie własnego e-commerce, muszą liczyć się z koniecznością dotarcia do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Tylko wtedy mają oni szansę zyskać przewagę nad konkurencją, jednocześnie odnosząc sukces w branży. Jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie uwagi klientów, jest wykorzystanie sprawdzonych metod promocji sklepu internetowego. Jak robić to efektywnie?

Działania w obrębie strony internetowej

Jeśli chcemy skutecznie wypromować sklep internetowy, należy liczyć się z koniecznością realizowania działań na bardzo wielu, najlepiej różnorodnych płaszczyznach. Jedną z podstaw jest promocja odbywająca się w obrębie strony internetowej, w skład której wchodzi przede wszystkim content marketing, polegający na regularnym tworzeniu i dodawaniu treści, które mają zbudować silną pozycję eksperta, a tym samym zachęcić klienta z grupy docelowej do dokonania zakupu.

Pozycjonowanie SEO: stań się widoczny w wyszukiwarce

Jednym z głównych składników content marketingu jest optymalizacja publikowanych treści tak, aby dawały one jak najlepszą widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Osiągnięcie tego jest możliwe poprzez odpowiednie pozycjonowanie SEO, czyli stosowanie w tekstach słów i fraz kluczowych, które są najczęściej i najchętniej wpisywane w sieci przez użytkowników (ale to nie wszystko). W przypadku sklepu internetowego największą wartość mają dopasowane i rzetelne opisy produktów. Dostosowanie treści w sklepie internetowym to bowiem nie tylko doskonały sposób reklamy samego biznesu, ale przede wszystkim promocja usług czy towarów, które oferuje.

Blog firmowy: pokaż, że masz coś do powiedzenia

Dobrym pomysłem na prowadzenie efektywnych działań w obrębie strony jest również publikacja wartościowych artykułów na blogu firmowym. Ten sposób działania z zakresu content marketingu nie tylko umożliwiają klientowi dotarcie do interesujących go treści z zakresu danej branży, ale również przedstawia właściciela e-commerce w roli eksperta z tejże dziedziny. Aby jednak ta metoda reklamy zakończyła się powodzeniem, należy dbać o jakość publikacji oraz ich stałą optymalizację pod kątem SEO.

Zapis do newslettera: zadbaj o skuteczny przepływ informacji

Każdy sklep internetowy powinien także odpowiednio zadbać o kwestię kontaktu z klientami. Ciekawym sposobem na podtrzymywanie stałej komunikacji, a jednocześnie promocję sklepu, jest e-mail marketing, który w sklepach internetowych najczęściej przyjmuje formę newslettera. W zamian za zapis, czyli podanie adresu e-mail, każdy usługobiorca zyskuje dostęp do aktualnych informacji i promocji, jakie odbywają się w sklepie. Bardzo często dla nowych użytkowników przewidziane są także indywidualne oferty rabatowe.

Działania poza stroną internetową

Druga grupa działań, związanych ze skuteczną promocją sklepów internetowych, odbywa się „na zewnątrz” strony www. Sposobami na dotarcie do wyznaczonej grupy odbiorców mogą być kolejno działania w Google Ads czy mediach społecznościowych.

Kampanie Google Ads – SEO i SEM remarketing

Google Ads to obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej, w ramach której każdy właściciel sklepu może skorzystać z różnorodnej formy promowania swojego biznesu czy konkretnego produktu w Internecie. Otrzymuje on bowiem dostęp zarówno do reklam w sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej. Całość działań opiera się na odpowiednej konfiguracji kampanii, której celem może być zwiększenie zasięgów, pozyskanie nowych klientów czy wzrost sprzedaży.

Prowadzenie kont w mediach społecznościowych

Kolejną sprawdzoną metodą reklamy, z której najczęściej korzystają sklepy internetowe, jest regularne prowadzenie kont w na portalach społecznościowych. Szacunkowo już od kilku lat to właśnie social media stanowią najlepszy kanał, jeżeli chodzi o dotarcie do potencjalnego klienta oraz pozostanie z nim w stałej interakcji. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności oraz grupy docelowej reklamę sklepu z powodzeniem można prowadzić na najpopularniejszych portalach, jak Facebook czy Instagram. Aby dotrzeć do młodszych odbiorców, można posiłkować się działaniami na TikToku czy Snapchacie. Doświadczeni przedsiębiorcy docenią zaś firmy, które regularnie publikują treści na portalach LinkedIn czy Twitter.

Prowadzenie kampanii reklamowych w social mediach

Media społecznościowe to skarbnica możliwości. Prowadzenie kampanii reklamowych w ramach działań w social mediach to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie produktów oraz zwiększenie sprzedaży w sklepie online. Dzięki temu, że mogą one przyjmować wiele różnorodnych form, właściciel internetowego biznesu może odpowiednio dostosować strategię działania, a także język do osób, do których mają one zostać skierowane. Kampanie na Facebooku lub Instagramie pozwalają w szybki sposób wygenerować ruch, czy zbudować wizerunek marki, jednocześnie wszystko to przy zachowaniu niewielkich kosztów promocji.

Gdzie reklamować sklep internetowy?

Sposobów na skuteczną promocję e-sklepu w Internecie jest wiele. Warto jednak pamiętać, że aby były one skuteczne, trzeba dostosować je pod potencjalnych odbiorców. W dużej mierze nie chodzi tu jednak wyłącznie o treść, ale i kanał, jakim będzie ona przekazywana. Niewątpliwie najlepszą metodą, która dodatkowo daje szereg możliwości, są wcześniej wspomniane media społecznościowe. Zamieszczana w nich reklama, to sprawdzony sposób na wypromowanie biznesu, jego idei czy oferowanego produktu. Właściciele internetowych biznesów mogą także poszerzać swoje działania na współpracę z influencerami. Dzięki temu osiąganie założonych celów będzie jeszcze efektywniejsze!

Doskonałą metodą promowania produktów są wszelkiego rodzaju porównywarki cen, dzięki którym klient zyskuje szeroki ogląd na interesujący go asortyment. Jeżeli oferta danego e-sklepu będzie interesująca, z pewnością klient nie omieszka przyjrzeć się dokładniej marce. Dodatkową reklamę stanową fora i portale, na których użytkownicy Internetu dzielą się opiniami na temat firm czy poszczególnych produktów. To sprawdzony sposób na zbudowanie silnej pozycji sklepu internetowego, przekonanie do siebie nowych konsumentów, jak również bieżące badanie panujących wśród nich nastrojów.

A może klasyka? Czyli ponadczasowość reklamy outdoorowej, radia i telewizji

Niewątpliwie marketing internetowy to w ostatnich latach najlepszy sposób promocji sklepów internetowych. Jednak nie należy zapominać o potędze reklamy outdoorowej, czyli unikatowych billboardów, które mają ściągać uwagę klientów z różnych zakątków kraju. Reklama z powodzeniem może być realizowana także poprzez przyciągający wzrok spot telewizyjny, czy słuchowisko w wybranej stacji radiowej, a nawet na Paczkomatach!

Promocja sklepu internetowego w Internecie to nie wszystko! Zaskocz klientów kreatywnością!

Popularność reklam internetowych sprawiła, że rzadko kiedy właściciele sklepów online decydują się na podjęcie innych działań – a szkoda, bo i one mogą stanowić skuteczny sposób na wypromowanie biznesu. Aby w kreatywny sposób podejść do całego procesu, warto mieć w zanadrzu interesujące rozwiązania. Wśród nich niewątpliwie znajduje się personalizacja paczki, poprzez dodanie do niej ulotki z informacjami o marce, czy kodu rabatowego na kolejne zakupy. Dzięki temu klient poczuje się doceniony i chętniej opowie znajomym o miejscu, w którym ostatnio robił zakupy!